lördag 3 november 2012

Min mycket korta "novemberkåsa"

Den uppskjutna veteranendron i Surahammar gick idag 3 november. Varken jag eller hojen verkade ha vaknat på rätt sida, hojen hade startproblem redan på morgonen och behövde kickas flitigt på startrampen också. På väg till specialsträcka ett misstände den, och mitt på sträckan tog det slut efter ett tjyvstopp. Om jag haft fickorna fulla med friska tändstift kanske jag kommit vidare. Gissa om det var blött i skogen.
Här startar Motalakämpen Hans Varverud på SOH/Royal Enfield
En mycket ovanlig Husqvarnaprotyp i depån, Husqvarnas experimenthoj tänkt för trial med BSA 250 cc motor! (Man gjorde även en tvåtaktsvariant) Den har så liten nätt tank att föraren hade reservbensin med sig i ryggan.

3 kommentarer:

  1. På tal om något helt annat, så här kan man få en fartupplevelse: http://www.caferacerculture.net/?zx=b2c9e18a38c1e4da

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att höra. Din suporterskara fick med sig den bortglömda bensindunken i allafall.

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan en supporterskara, jag får nog ha reservdunken på ryggen om jag inte skall glömma den.

    SvaraRadera