söndag 1 september 2013

BMW:n (tegelstenen) har rullat i helgen

På lördagen följde bönan med på bönpallen, som man sa förr.  Els-Marie och jag for norrut ända till Insjön och festligheterna där, och kom hem med en sprillans ny Clas Ohlson katalog, Vi kryssade mellan regnskurarna och blev bara lite blöta.
Anders (Borgmästarn) Westlund ringde och övertalade mig att gå upp 05:30 på söndagen för åktur till Gelleråsen Karlskoga och kika på Classic Roadrace.
Fint väder hela dagen om än lite kallt.

Dom gamla klassiska hojarna har minskat betydligt i startfälten, men desto fler i de halvgamla klasserna.
Spännande fajter i flera heat men tyvärr en del incidenter.

Nonshine bloggaren  Thomas Grandell får väl vara nöjd med helgen: 1:a och 3:a, men dock en marksyning på träningen.






Säterfolket campade stilenligt mitt i depån, man skulle nästan tro att dom tävlade.


 Trångt i kurvan när största klassen tävlade

6 kommentarer:

  1. Bar en lien rättelse angående Thomas Grandell. Enligt resultaten från amigoo.se så vann han sin klass 7A båda dagarna det var i samma heat klass 6 hojar med som är lite äldre men kan gå lite fortare.

    SvaraRadera
  2. Kan så vara, men han var tredje ekipage i mål i detta heat. Bra gjort i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Min taktik detta år är att köra så långsamt som möjligt, det har gått bra hitintills. Vinna min klass räcker, att kriga med andra för mig oviktiga förare struntar jag i. Vinkade förövrigt förbi Storsven som kom tvåa så han kunde jaga ifatt Sverre vilket han gjorde även om han inte blev förbivinkad av honom.

    SvaraRadera
  4. Exakt den taktiken att köra så långsamt som möjligt har jag praktiserat i flera år samtidigt som jag släpper iväg övriga i startfältet för att slippa bli störd. Det har faktiskt resulterat i en pallplats en gång i Finland när jag trots idoga ansträngningar lika förbannat hade en Möklintabo efter mig.
    Den 2e Tomas

    SvaraRadera
  5. Kul att få en inblick i de stora rejsstallens taktik.

    SvaraRadera
  6. Känns skönt att veta att taktiken är densamma hos mig som hos de stora stallen.

    SvaraRadera