lördag 5 oktober 2013

Lite finlir med Bultacon

"!7 år tror jag visst att jag var" senast jag körde Trial i skogen, men nu är det snart dax igen. Kan det vara 70 års krisen?
Kom igen min ungdoms Hedemorahjältar: Jimmy Ehn, L.G. Erlandsson, Sigge Strömberg,
 Arne "P-Arne" Persson var håller ni hus nu för tiden? Det är väl bara Sune Lundgren, Holger Mårts och Sune Olsson som är "Still going strong"(En trio runt 80 taggar)

Köper man en 40 årig hoj får man väl räkna med ett visst slitage och krångel. Läck i glasfibertanken och utslitna vajrar mm. Det snackas om lite trial övningar i veckan, så jag får väl lägga på ett kol för att få grejerna i ordning. Typiskt att wirematerial alltid är halvfabrikat för mig, det blir till att löda eller använda skruvnipplar, ingenting passar rakt av.
Tanken är lagad nu med epoxi och glasfiberväv, hoppas den håller tätt också.
                                                                                   
                                                                                    Tanken härdar uppe på värmepannan, varmt o gött.












Alltid dessa vajrar.




Jag tänkte som vanligt byta ut fula skruvar mot rostfritt men det kan man ju inte göra när det är BULTACO original! Det får räcka med en upputssning.

2 kommentarer:

  1. På Onsdag vid 12-snåret åker vi på Brunnsjöberget.

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att skrämma iväg älgarna.

    SvaraRadera