söndag 25 maj 2014

Tångarallyt avklarat

Veteranenduro i Vårgårda blir alltmer populärt, i år var 105 st anmälda. Kanske det var 100 st som startade, sträckan var ca 12 mil och 6 st specialsträckor.
Hojarna som körs får inte vara nyare än 1974.
Otroligt roliga vägar i den trakten med många avstickare ut i skogen, ofta svårare terräng på transportsträckorna än specialarna.
Faktiskt ca 10 åkare från Dalarna där "Pompen" Persson nog var den snabbaste i hela "Rallyt"
Jag släpade med många verktyg men slapp mekaniska problem.
Eftersom det var ganska blött i markerna så var det slippriga backar som det var en utmaning att ta sig upp för, oftast lyckades man.
När "Rallyt" var slut hade jag faktiskt några efter mig i tid, men var ofta passerad av betydligt äldre herrar som verkligen kan köra. Men idag känner jag inte för att röra mig särskilt mycket.

Proffsiga stall med två Bultaco!













Udda hoj (Norskägd) som var anmäld men inte ställde upp: Rokon med ryckstart och SACHS motor. (USA)
          Sven Erik Eriksson Borlänge är en kämpe som körde en tung Ariel-64











Åkkompisen Leffe på starttribunen. Han kör en civiliserad militär Husqvarna -68 liksom jag.
Speaker är som alltid gamle storåkaren Hasse Hansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar