torsdag 6 november 2014

Nu blir det byggblogg

Efter att ha gått och grunnat i årtionden så slog jag till. Tak över källartrappen ska det bli, rummet i källaren ska göras om till grovingång för mig och mina skitiga garagekläder. ( Gissa vems önskemål det är)

Tidpunkten är ju inte optimal precis med regn eller flingor i luften och långkalsongtemperatur, men i morgon är taket lagt om allt går bra, ( men när f-n gör det det). Kapplöpningen med vintern fortsätter.

Och med min dygnsrytm blir det en del jobbtimmar i strålkastarsken.

Jag har kopierat ett proffsbyggt tak så nu lär det tåla vilka snölaster som helst.
Tips på en billig högerhängd ytterdörr tas gärna emot också, det ska nog bli inbyggt så man slipper snö och löv.


Och glöm inte att komma till Isgaraget fredagkväll kl. 19.00 den 14/11
och lyssna och se på Viktor Sollis fantastiska mc-strapatser på "The Road of Bones" i Sibirien.
Jag lovar att det är värt att lyssna på.

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är en hoppramp som byggs i smyg uppe på Fogdegatan.

    SvaraRadera