torsdag 16 juli 2015

Ja, då var första dagen avklarad på Nostalgihelgen.

Torsdagskvällen är ju höjdpunkten tycker jag med flera.
Kanske lite färre av alla slag, men hög klass på grejerna.  Min Dnepr hade snuva tror jag, poffade och small och skrämde små barn men gick. En förklaring var att jag tappat en slang mellan högerförgasaren och luftrenarburken.

Eftersom jag skulle vara sista fordon bland mc fick jag vänta på eftersläntrarna och det blev åka av för att komma ifatt paraden på första varvet. Els-Marie höll i sig i holken men höll god min.

Världens maffigaste "packmoped" stod på moppeparkeringen, en best med drivpaketet från en framhjulsdriven Cadillac! extremt välbyggd i alla fall.

Kompisarna från Isgaraget kom med de långsammaste åkdonen i traktorklassen: Belos jordfräs och Cushman parktraktor.

Som alltid bra och kunnig speaker, Lazon kallar han sig.

                                                 Moppeparkeringen börjar bli fullbelagd



En Moppe för dom stora pojkarna?









Jordbruksgänget från Isgaraget Hedemora
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Gamla fina pärlor,vackert renoverade: en Guldpil (16 åringarnas favorit) och en Lito .
Det vassaste på crossbanorna i 500 cc klassen.












 

1 kommentar:

  1. Nästan allt rätt om jag nu får vara petimeter. Oves mojäng var ingen Belos utan något så exclusivt som en Clio. Men skit samma roligt var det.

    SvaraRadera