måndag 30 november 2015

Natur-Bloggaren går kärlekstigen

Det händer att det promeneras i Sätertrakten, idag tog jag av vid reningsverket och hamnade på Kärlekstigen!
Det är en gångväg efter  Säterån , förbi Näsåkerspussen i Säterdalen och fram till fäboden.
Genom ett naturreservat, otrolig natur med övergrova träd och orörd natur.

Jag kom fram vid fäboden och sedan gick (och klättrade) jag söderut efter Nämnsboleden över Getåsen och kom fram vid järnvägen i Nämnsbo

Det är ju märkligt att det skulle ta drygt 40 år innan man provade det.

Isigt underlag och dåliga sulor gjorde att jag bitvis kröp fram på den smala åsen med 70 m djupa raviner på sidorna, prova gärna men ha bra på fötterna och inte ha anlag för svindel.

En fin senhöstdag men blåsigt













Den grövsta granen jag någonsin sett.
















Rester efter bäver-frukosten?



Nybyggd bro nära fäboden.











                                Getåsen gör skäl för namnet.























4 kommentarer:

  1. Kärleksstigen är otroligt vacker och romantisk en varm sommarkväll.
    Jag gick den med min dotter när hon var i 10 års åldern. Hon önskar att det hade varit med nån annan hon gick.

    SvaraRadera
  2. Jag gick för säkerhetsskull
    själv.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera