tisdag 19 juli 2016

Nu händer allt!

Lite bloggtorka men det beror inte på att det är stiltje på motorlivet snarare tvärs om. Flera träffar i veckan och diverse jippon, traktorträff i St. Skedvi med Bosse bildoktorn, Stuntshow i Hedemora med hela sveriges unga stuntelit mm.
Roadracingträffen i Hedemora stod jag över, det kan bli för mycket helt enkelt, dessutom har jag för mycket akutmekningar.

Grustur med 7 andra gubbar i gränstrakterna till Gästrikland och välbesökt tisdagsträff i Säterdalen.

Men mina fordon krånglar eller havererar en efter en så jag får väl börja cykla snart. Kan det bero på bristande underhåll eller för många mc? Tids nog är dom reparerade men just nu är det lite tungt.

En Volvo med Hesselmanmotor, d.v.s Dieselmotor som tänder med tändstift, men det var nog en återvändsgränd i motorutvecklingen.
Dom här killarna verkar kunna göra vad som helst med tunga hojar,
Grustur med miltära inslag, själv fick jag lov att ta min tunga BMW som låste sig på fyrans växel, men det var bara att gilla läget, 8 mil på en "enpetare"
Tack till Mikael Henriks som lagt upp kalasslingan.




                                                                                                                                                                                                                                          Tankning och käk i Hofors                                                                                                        
Det är tätt mellan hyttruinerna i våra trakter, här är det Edske masugn

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar