onsdag 3 augusti 2016

3 X Rättvik

Det händer mycket i Rättvik denna vecka, inte bara plåtchabraken som cirklar runt utan även motorcyklar av alla slag får vara med.

Backtävling (Hillclimb på Rättviksmål) på måndagen och veteranrally på onsdagen.

Tisdagen gjorde vi 5 gubbar en skaplig tur merd start i Nyberget och vidare Hofors, Storvik, Ockelbo, Edsbyn för att landa hos Arne Kring i Knåda by.

Därifrån mot Furudal , Boda Kyrkby utanför Rättvik och Bingsjö och stopp i Linghed innan vi var hemma i Säter/Hedemoratrakten. En fin tur på över 40 mil och vi klade oss från regn och jag körde min SOH.

Vid starten för backtävlingen hade jag startsvårigheter så jag överlät platsen till en annan reserv och jag fick köra föråkare när jag fick igång min SOH med startkablar.

Vann gjorde kompisen Niklas Andersson med sin gamla Dnepr! Han körde jämnast.


 SAAB 92 med V8:a och bakhjulsdrift kördes av Ove Larsson, som blev 3:a av bilarna.






Tisdagens lunchuppehåll i Edsbyn, blandade hojarmärken som synes.











                                                                                    Framme vid Arnes Knåda Sport, den mest kompletta sportaffär som jag vet, dessutom den trevligaste. Eftersom Arne har gamla Husqvarnadelar i lagret är han mycket välbesökt.












Veteranrallyt som gick för första gången hade ett bra upplägg: alla åkte gemensamt med en arrangörsfunktionär i täten som bestämde när alla skulle lämna kontrollerna och matpausen.
Funktionärshojen var en maffig Victory.








Hojarna var från 1920 till 1986

                                                                                 Själv körde jag en lånad offroadare -83








En snygg Norton









Blandningen var stor bland de 47 startande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar