onsdag 24 augusti 2016

Gammelhojarna i hamnen.

Varannan onsdag är det träff i Smedjebacken och varannan i Torsång, och idag var det Smedjebackens tur.

Vi for ett litet gäng från Säter och Hedemora och det blev en trevlig kväll i vacker väder.

Hamnkiosken rekommenderas, oslagbara priser på glassen: 20 spänn för tre kulor!!

Förutom stamgästerna dök det upp ett par intressanta hojar från Ludvika, Olof Geijer med sin "nybyggda" specialare i gammal stil och Putte Kongo med sin 1925 års halvtopp HD .

Att utgå från en 1926 V-Twin Royal Enfield motor och bygga en hoj runt den och få den laglig är beundransvärt tycker jag.

Kvällen avslutades med samkväm på Larssons altan med korv och brö.


Res sällskapet har parkerat.












Ludvika ynglingarnas åkdon



                     

Så här skulle min Trajja sett ut utan bakhjulsfjädring, populär crosscykel på               tidigt 50-tal, det var hårda förare då.








 Vilken HD, utvändigt orörd och handmålad sedan länge.


2 kommentarer:

  1. Vänta nu. Har han ALLTSÅ byggt en ny hoj kring en gammal V-twin och INTE registrerat den som nybyggd? D.v.s. han får lagligt åka utan blinkers, backspeglar och annat onödigt krafs!?

    SvaraRadera
  2. Jag glömde att skriva att det är ett amatörbyggt fordon med alla moderniteter, det var jag som inspirerade honom tror jag.
    många fiffiga lösningar bl.a en liten remdriven vx.str. generator från en Kubota motor.

    SvaraRadera