fredag 23 mars 2018

Vintersammanfattning

Alla som trodde att den här bloggen självdött hade fel,men den har gått i ide alldeles för länge.

Sedan i höstas har det pysslats en hel del, mest med snö känns det.


Ibland är det väl trångt i garaget.


Efter att min snöslunga pajade vid första blötsnön och resevdelar var svårfunna köpte jag en reservdelsmaskin. Efter alldeles för många rep.timmar köpte jag en ny 11hk snöslunga på Biltema och lyckades sälja de gamla, Nya slungan har fått gått åtskilligt i vinter och funkat jättebra.

Väl mycket snö men det har blivit lite lek på byvägar och sjöar med min Triumph -51 och rysshojen.

Kompisen Leffe lyckades få sin Husqvarna att nypa, så det blev bärgning från platsen under våran MC skidtur.




Genom ett byte vid en MC affär blev jag ägare till en raritet, en Chrysler Snorunner som jag satte fart på och gjorde några provturer på.

Jag fördrar nog hjuldrivna leksaker så den blev såld med gott resultat.



Hastighetsrekord jakten i Årsunda vill man inte missa, det roliga är ju alla fantasifyllda byggen.


















Det har blivit lite "racing" också, Färnsjörepan i Filipstad.  Dragracing på isen, två åk och minsta tidsdifferens mellan åken vinner.

Jag ställde upp med min Dnepr -71 och knep bronset i mc-klassen.











Nybyggen på gång hos Sune Olsson i Hedemora, han har byggt två ramar för NSU rakfyra. Ska bli Indianinpirerade hojar!

En sån motor har jag själv också sedan länge, men det har inte blivit något. Nu har jag fått ny inspiration och skaffat en tank som skall ingå i mitt bygge.

Det ska bli enn annan modell, mera åt Nimbus hållet.



2 kommentarer:

  1. Det var värst vad du hunnit med att roa dig i vinter. Själv har jag bara skottat snö, känns det som.

    SvaraRadera
  2. Om man sover till nio,så har man ork på eftermiddagarna. Ha ha.

    SvaraRadera